Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Książki
(10)
Artykuły
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Druki ulotne
(1)
Fotografie
(1)
Grafiki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(3)
Kielce - Multimedialny
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Autor
Mroczkowska Małgorzata
(2)
Dymara Bronisława
(1)
Eller Helmut (1935- )
(1)
Głażewski Michał
(1)
Jachimczak Barbara Wanda
(1)
Janicki Paweł
(1)
Kowalski Adam
(1)
Lewicka Ewa
(1)
Popiela Maria
(1)
Pągowska Iwona
(1)
Riesman David (1909-2002)
(1)
Robnson Bryan E
(1)
Strzelecki Jan (1919-1988)
(1)
Walichnowski Tadeusz (1928-2005)
(1)
Wojciechowska Ewa
(1)
Woodside Migs
(1)
Zabawski Jan
(1)
Łazuchiewicz Danuta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
nieznany (pol)
(3)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Gimnazja
(1)
Młodzież
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Fotografia polska
(1)
Grafika polska
(1)
Temat
Język polski
(2)
Scenariusz
(2)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Chotomska, Wanda
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dokumenty życia społecznego
(1)
Folklor dziecięcy
(1)
Gimnazjum
(1)
Inscenizacje szkolne zob. Teatr szkolny
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja w klasie
(1)
Korczak, Janusz
(1)
Kownacka, Maria
(1)
Kształcenie politechniczne
(1)
Lindgren, Astrid
(1)
Makuszyński, Kornel
(1)
Matka Teresa z Kalkuty
(1)
Milicja
(1)
Miłosierdzie
(1)
Miłość
(1)
Muzyka
(1)
Narodowe Zjednoczenie Wojskowe
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pisanie
(1)
Pogadanka szkolna
(1)
Polska Partia Socjalistyczna (1892-1948)
(1)
Polski Komitet Wyzwolenia Narodowego
(1)
Pomoc
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzina
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Szkoła ponadgimnazjalna
(1)
Służba bezpieczeństwa
(1)
Taniec
(1)
Teatr szkolny
(1)
Uczeń
(1)
Ukraińska Powstańcza Armia (UPA)
(1)
Wojsko Polskie (1944- )
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zabawa
(1)
Źródła historyczne
(1)
Temat: dzieło
Kiedy znów będę mały
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Edukacja europejska
(2)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
Bibliografia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dokumenty ikonograficzne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik, 2022-
Wcześniejsza częstotliwość: Miesięcznik, 1995-2021
1995, nr 1-.
Tytuł według okładki.
1995, nr 1-1996, nr 5/6 ukazały się jako dodatek do czasopisma: "Biblioteka w Szkole".
Od R. 2, nr 7/8 ([19]96) [red. nacz. Magda Miller].
Od R. 5, nr 7/8 ([19]99) [red. nacz. Marcin Paszkowski].
Od R. 12, nr 4/5 (2006) częste zmiany redaktora, od nr 10 [red. Anna Rzędowska].
Od 2013, nr 1 zawieszono wydawanie tradycyjnego czasopisma. Zastąpiono je zbiorem materiałów graficznych.
Od 2013, nr 1 brak podtytułu.
Od 2013, nr 1 [red. nacz. Jan Wasilewski].
Zawartość zasobu Busko Zdrój
1996 nr 7-12
1997 nr 1-12
1998 nr 1-2
2000 nr 12
2001 nr 1,3,5,6
2002 nr 1,3,11
2004 nr 1,3-12
2005 nr 1-12
2006 nr 1-12
2007 nr 1-12
2008 nr 1-12
2009 nr 1-12
2010 nr 1-12
2011 nr 1-12
2012 nr 1-12
2013 nr 1-12
Zawartość zasobu Jędrzejów
1998 nr 1-6 . Cz
1999 nr 1-9 . Cz
2007 nr 1-12 . Cz
2008 nr 1-12 . Cz
2009 nr 1-12 . Cz
2010 nr 1-12 . Cz
2011 nr 1-12 . Cz
2012 nr 1-12 . Cz
2013 nr 1-12 . Cz
2014 nr 1-12 . Cz
2015 nr 1-12 . Cz
2016 nr 1-12 . Cz
2017 nr 1- . Cz
Zawartość zasobu Końskie
1997 nr 1-12 . Cz
1998 nr 1-12 . Cz
1999 nr 1-6 . Cz
2007 nr 1-12 . Cz
2008 nr 1-12 . Cz
2009 nr 1-12 . Cz
2010 nr 1-12 . Cz
2011 nr 1-12 . Cz
2012 nr 1-12 . Cz
2013 nr 1-12 . Cz
Zawartość zasobu Opatów
2006 nr 1-10,12 . czyt.
2007 nr 1-12 . czyt.
2008 nr 1-12 . czyt.
2009 nr 1-12 . czyt.
2010 nr 1-12 . czyt.
2011 nr 1-5,7-12 . czyt.
2012 nr 1-12 . czyt.
2013 nr 1-12 . czyt
2014 nr 1-4,6-11 . czyt.
2015 nr 1-6,9-12 . czyt.
2016 nr 1-11 . czyt.
2018 nr 1-12 . czyt.
Zawartość zasobu Włoszczowa
1995: nr 2 . czyt.
1996: nr 1-2 . czyt.
1996: nr 1-2 . czyt.
2007: nr 1-12 . czyt.
2008: nr 1-5, 7-12 . czyt.
2009: nr 1-12 . czyt.
2010: nr 1-6, 9-11 . czyt.
2011: nr 1-12 . czyt.
2012: nr 1-12 . czyt.
2013: nr 1-3, 5-12 . czyt.
2024: nr 1-2 . czyt.
Zawartość zasobu Pińczów
1999 : nr 1-12 . czyt.
2000 : nr 1-12 . czyt.
2001 : nr 1-12 . czyt.
2002 : nr 1-12 . czyt.
2003 : nr 1-12 . czyt.
2004 : nr 1-12 . czyt.
2005 : nr 1-12 . czyt.
2006 : nr 1-12 . czyt.
2007 : nr 1-12 . czyt.
2008 : nr 1-12 . czyt.
2009 : nr 1-12 . czyt.
2010 : nr 1-12 . czyt.
2011 : nr 1-12 . czyt.
2012 : nr 1-12 . czyt.
2013 : nr 1-12 . czyt.
2014 : nr 1-12 . czyt.
2015 : nr 1-12 . czyt.
2016 : nr 1-12 . czyt.
2017 : nr 1-12 . czyt.
2018 : nr 1-12 . czyt.
2019 : nr 1-12 . czyt.
2020 : nr 1-12 . czyt.
2021 : nr 1-12 . czyt.
2022 : nr 1-6 . czyt.
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1997 (vol.3), nr 1-12
1998 (vol.4), nr 1-12
1999 (vol.5), nr 1-12
2000 (vol.6), nr 1-12
2001 (vol.7), nr 1-12
2002 (vol.8), nr 1-12
2003 (vol.9), nr 1-12
2004 (vol.10), nr 1-12
2005 (vol.11), nr 1-12
2006 (vol.12), nr 1-12
2007 (vol.13), nr 1-12
2008 (vol.14), nr 1-12
2009 (vol.15), nr 1-12
2010 (vol.16), nr 1-12
2011 (vol.17), nr 1-12
2012 (vol.18), nr 1-12
2013 (vol.19), nr 1-12 zmiana formy - miesięcznik ukazuje się jako zbiór materiałów graficznych dla szkół
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwart.
1993, nr 1 (lip./wrzes.)-.
Forma i typ
Temat
Zawartość zasobu Busko Zdrój
1994 nr 2
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 62(075.2)(076)
Tyt. okł.: Technika 6 dla szkoły podstawowej.
Bibliogr. s. [104].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 219453/czyt.Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 254449 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 254448/czyt.Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 238522/czyt.37 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/767 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42278 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Mieszkamy w Europie ; Unia Europejska i jej czonkowie ; Kto może być członkiem Unii Europejskiej? ; Kto kieruje Unią Europejską? ; Symbole UE ; Języki obce - trudny problem.
Euro - nowa waluta krajów UE.
Zawiera: Ciekawostki i cechy charakterystyczne poszczególnych krajów UE.
Zawiera: Prawa dzieci w UE.
Zawiera: Referendum - co to takiego?
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Tyt. oryg.: "Der Klassenlehrer an der Waldorfschule" 1998.
Bibliogr. s. 165-175.
Zawiera: Prolog. Początek szkoły ; Początek wzajemnego zaufania ; Pierwsze zebranie rodzicielskie ; Uroczyste przyjęcie do grona uczniowskiego ; Pierwsza lekcja - "Przyszliście tu, bo chcecie się uczyć".
Zawiera: Zajęcia główne i zasada cykliczności ; Zajęcia w cyklach jako pedagogika celów dalekich ; Zajęcia główne - wewnętrzny oddech i artystyczny sposób prowadzenia lekcji: część rytmiczna, powtórzeniowa, główna, pisemna, opowieściowa ; Czy opowiadać baśnie w pierwszej klasie? : Lekcje przedmiotowe, ćwiczenia i zajęcia wyrównawcze.
Zawiera: Pierwszy rok nauki szkolnej ; Pierwsze cykle zajęć: rysowanie form, spojrzenie na pierwszy cykl nauki pisania, dzieci wykonują pierwsze rachunki ; Różnorakie zadania nauczyciela wychowawcy w pierwszym roku nauki szkolnej ; Nauczyciel zna się też na malowaniu? ; "Tresciwe opowieści" - daleki świat staje się ojczyzną ; "Opowieści moralne" - dobre ćwiczenie dla wszystkich ; Zabawowa gimnastyka ; Kącik pór roku ; Organizacja czasu adwentu ; Nowe pomysły na metodykę zajęć - "klasa mobilna" ; Na zakończenie pierwszego roku nauki ; Dla rodziców świadectwo-charakterystyka - dla dzieci świadectwo-sentencja ; Zakończenie roku zaczyna się od rodziców ; Ostatnie dni szkoły z pierwszoklasistami.
Zawiera: Rodzice a nauczyciele pracują razem. Kiedy pojawiają się problemy ; Jak bardziej zaangażować rodziców w życie klasy? ; Inscenizacja teatralna - szczególna okazja do tworzenia wspólnoty ; O wielkości klasy w szkołach waldorfskich ; Gdy pojawią się pierwsze problemy z dziecmi ; A jeśli mimo wszystko występują konflikty? Ewntualne niesnaski i problemy ; Kiedy ciche pragnienia się nie spełnają ; Kiedy dziecko skarzy się w domu ; Kiedy pojawia się niezadowolenie odnosnie do prowadzenia lekcji ; Kiedy dziecko nie może dojść do ładu ze swoimi nauczycielami.
Zawiera: Drugi rok nauki ; Ponowne spotkanie pierwszego dnia szkoły ; Cykliczne zajęcia główne ; Rysowanie form ; Bajki i legendy - żartobliwe i pouczające ; Nauka pisania ; Ćwiczenie czytania - razem w pierwszej czytance ; Przejście do pisma ręcznego - litery podają sobie ręce ; Tworzenie dobrych podstaw w rachunkach ; Część rytmiczna w kolejnych latach nauki szkolnej.
Zawiera: Wymagania i oczekiwania wobec nauczyciela wychowawcy ; Współpraca w kolegium nauczycielskim ; Co oznacza być "autorytetem"? ; Uczyć się uczyć od życia ; Uczeń, zawsze uczeń ; Wgląd w antropozoficzną naukę o człowieku ; Liczy się usposobienie wewnętrzne ; Tworzenie dokładnego obrazu dzieci ; Omawianie klasy - powstaje wspólny obraz ; Praca konferencyjna w szkole waldorfskiej.
Zawiera: Trzeci rok nauki szkolnej ; Dzieci docierają do "Rubikonu" ; Materiał do opowiadania: ze Starego Testamentu ; Cykle zajęć trzeciego roku: O uprawie roli "Od ziarna do chleba", "Rzemiosło i budownictwo"; ręce mistrza przy pracy, Matematyka realistyczna: wychowanie do działalności życiowej ; Kolejny rok w nauce języka ojczystego ; Początki gramatyki ; Różne typy pisma i kroju liter - niemieckie pismo odręczne i faktura ; Znaczenie mowy ojczystej ; Uroczystości comiesięczne.
Zawiera: Czwarty rok nauki szkolnej ; Sytuacja wewnętrznego przełomu ; Materiał do opowiadania: mitologia ludów północnoeuropejskich i aliteracja w "Eddzie" ; Cykle zajęć czwartego roku: nauka o człowieku i zwierzętach, o pionowej pozycji ciała i zadaniach naszych dłoni, "krajoznawstwo" jako proces oddychania duszy, historia: upływ czasu w przestrzeni ; Jak postępuje praca na innych cyklach zajęć? ; Bilans na koniec czwartego roku.
Zawiera: Nauczyciel wychowawca i jego przygotowanie ; Nowy rok szkolny ; Nowy tydzień i nowy cykl zajęć ; Codzienne przygotowanie przed lekcjami ; Codzienne spojrzenie wstecz na przeprowadzone lekcje ; Przygotowanie wieczorne.
Zawiera: Piąty rok nauki ; Wkroczenie w stopień średni szkoły ; Nowe cykle zajęć - spojrzenie do wewnątrz i na zewnątrz ; Skok w historię kultur starożytnych ; Zanurzamy się w swiat mitologii greckiej ; Botanika - mądrość rządząca przyrodą ; Pierwszy wyjazd z klasą.
Zawiera: Szósty rok nauki szkolnej ; Wewnętrzne i zewnętrzne przełomy w dwunastym roku zycia ; Nowe cykle zajęć - spojrzenie na otaczający świat ; Z pierwszego cyklu zajęć z fizyki ; Przeżycia na pierwszych zajęciach z nauki o skałach ; Geomatria - od teraz już z cyrklem i linijką ; Co należy przemyśleć według programu nauczania?
Zawiera: Siódmy rok nauki szkolnej ; Wewnętrzna i zewnętrzna sytuacja uczniów ; Nowe cykle zajęć - dopełnić obraz świata ; Z pierwszego cyklu zajęć z chemii ; Materiał do opowiadania z etnologii: dziś ważniejszy niż kiedykolwiek.
Zawiera: Ósmy rok nauki szkolnej ; Przez osiem lat ten sam nauczyciel? ; Wewnętrzna sytuacja młodzieży ; Cykl zajęć z anatomii ; Temperamenty na stylistyce języka ojczystego: przedstawienie temperamentów na lekcji, pierwszy podsumowujący ogląd fenomenów i dalsze ich zagadnienia, stylistyka i temperamenty, wzajemne oddziaływanie na siebie temperamentów ; Jak się sprawy mają w innych cyklach zajęć ; Zakończenie wspólnego czasu uczniów i nauczyciela wychowawcy: inscenizacja sztuki teatralnej na zakończenie, prace roczne, pożegnanie z okresem dydaktycznego wychowawstwa ; Rok wolnego dla nauczyciela wychowawcy?
Zawiera: Suplement: sentencje poranne na rozpoczęcie zajęć głównych: sentencja poranna dla klas I-IV, sentencja poranna dla klas V-XII.
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 11-23 : Mówienie w szkole / Marzena Nowicka.
Zawiera: S. 24-28 : Jak nie rozwijać mowności dzieci, czyli o tzw. pogadance szkolnej / Dorota Klaus-Stańska.
Zawiera: S. 29-34 : Wyliczanki, rymowanki i straszne historie. Szkic o folklorze dziecięcym / Małgorzata Dagiel.
Zawiera: S. 35-54 : Dzieci piszą... / Dorota Klaus-Stańska.
Zawiera: S. 55-63 : Nie bójmy się swobodnych tekstów - z doświadczeń nauczyciela praktyka / Beata Jakuta.
Zawiera: S. 64-72 : Powierzchowna idealizacja świata w interpretacjach literatury dziecięcej i lektury "skreślone zaocznie"/ Małgorzata Dagiel, Dorota Klus-Stańska.Jakuta.
Zawiera: S. 73-82 : Poezja współczesna w nauczaniu początkowym (Jak jest z poezją w szkole?, Czy istnieje sposób na poezję?, Uczeń w roli wykonawcy - przykłady działań) / Małgorzata Dagiel.
Zawiera: S. 85-88 : "Polska - tu mieszkam" - propozycja zajęć warsztatowych dla dzieci i przyszłych nauczycieli / Elżbieta Wąsowska.
Zawiera: 89-102 : "Moje miasto" - projekt integrujący cele i treści kształcenia / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 103-107 : "Ja i moje ciało" - scenariusz zajęć integralnych dla najmłodszych uczniów / Beata Adrjan.
Zawiera: S. 108-113 : Powtórka z oczywistości, czyli integracja to nie wszystko / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 118-121 : Co wiemy o Korczaku / Beata Adrjan, Elżbieta Wąsowska.
Zawiera: S. 122-124 : Korczakowskie widzenie dziecka we współczesnej medycynie humanistycznej / Olga Szwałkiewicz.
Zawiera: S. 125-129 : Dziecko szczęścia czy bohater tragiczny - "Król Maciuś I" w konkretyzacjach plastycznych / Małgorzata Dagiel.
Zawiera: S. 130-134 : Znów jestem uczniem... / Małgorzata Dagiel.
Zawiera: S. 135-143 : Percepcja myśli Korczaka - scenariusz warsztatów / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 146-147 : Dramowe interpretacje zdarzeń szkolnych / Marzena Nowicka.
Wyniki badań dotyczących przebiegu komunikacji w klasie, przeprowadzonych przy pomocy obserwacji 120 lekcji: w klasach III olsztyńskich szkół podstawowych.
Techniki pracy z dziećmi (Piszę książki / jestem poetą, Dialogi, Baśń, Science-fiction, Książka kucharska, Podręcznik do matematyki, Atlas zwierząt, Dziennik) w młodszych klasach wraz z gotowymi do wykorzystania na lekcjach kartami pracy. Załatwiam sprawy: List, Pocztówka, Telegram, Życiorys, Podanie, Petycja, Gra planszowa, Rysopis. Studiuję słowa: Antonimy, Synonimy, Homonimy, Przedrostki, Onomatopeje, Porównania, Przenośnie.
Znajomość życia i działalności Janusz Korczaka wśród studentów pedagogiki - wyniki badania przeprowadzonego w oparciu o sondaż diagnostyczny.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 10-11 : Test dotyczący dzieci osób z problemami alkoholowymi.
Zawiera: S. 12-17 : Przedmowa / Migs Woodside.
Zawiera: S. 18-21 : Wstęp : mali zakładnicy.
Zawiera: S. 23-50 : Rodział I. Życie i przetrwanie w rodzinie alkoholowej (Przypadek 1-1 : wszystko o mnie : wyznanie dyrektora cyrku ; Jak żyć i przetrwać w rodzinie alkoholowej ; Alkoholizm jako choroba rodzinna ; Role pozwalające przetrwać w rodzinie alkoholowej ; Wskazówki dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą ; Nadzieja dla dzieci alkoholików).
Zawiera: S. 51-78 : Rodział II. Przystosowanie psychiczne dzieci alkoholików (Przypadek 2-1 ; Przystosowanie psychiczne dzieci alkoholików ; Psychiczne pole bitwy ; Rozwój systemu zaprzeczeń ; Profil psychologiczny rodzin alkoholowych ; Urazy emocjonalne ; Funkcjonowanie psychiczne ; Wskazówki dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą).
Zawiera: S. 79-105 : Rozdział III. Zdrowie i bezpieczeństwo (Przypadek 3-1 ; Zdrowie i bezpieczeństwo ; Alkoholowy Zespół Płodowy ; Zaburzenia psychosomatyczne ; Zachowania kompulsywne ; Przemoc fizyczna i wykorzystywanie seksualne ; Dziecko alkoholika z kluczem na szyi ; Rady dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą).
Zawiera: S. 106-126 : Rozdział IV. Kłopoty z nauką i zachowaniem (Przypadek 4-1 ; Kłopoty z nauką i zachowaniem ; Ojcowie alkoholicy i postępy w nauce ; Matki alkoholiczki i postępy dzieci w szkole ; Płeć dziecka a wyniki w nauce ; Ubóstwo a wyniki w nauce ; Przyczyny słabych wyników ; Samobójstwo ; Zaburzenia rozwoju i zachowania odbiegające od normy ; Wskazówki dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą).
Zawiera: S. 127-148 : Rozdział V. Rozpoznawanie dzieci alkoholików w wieku przedszkolnym (Przypadek 5-1 ; Rozpoznawanie dzieci alkoholików w wieku przedszkolnym ; Potrzeba wczesnej identyfikacji ; Przeszkody utrudniające wczesne wykrywanie ; Monitorowanie codziennych rutynowych czynności ; Obserwacja zabawy ; Ocena przystosowania emocjonalnego ; Obserwowanie rodziców ; Rady dla osób zajmujących się małymi dziećmi).
Zawiera: S. 149-179 : Rozdział VI. Rozpoznawanie dzieci alkoholików wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych (Przpadek 6-1 ; Rozpoznawanie dzieci alkoholików wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych ; Przeszkody w rozpoznawaniu starszych dzieci ; Waga rozpoznania ; Rozpoznanie na podstawie obserwacji ; Rozpoznawanie za pomocą standardowych procedur ; Autoidentyfikacja ; Identyfikacja dorosłych dzieci alkoholików, które pracują z dziećmi i młodzieżą ; Dodatek 6A : Cechy charakterystyczne dorosłych dzieci alkoholików ; Dodatek 6B : Oznaki choroby alkoholowej).
Zawiera: S. 180-202 : Rozdział VII. Programy skuteczne w pracy z dziećmi alkoholików (Przypadek 7-1 ; Programy skuteczne w pracy z dziećmi alkoholików ; Programy psychoedukacyjne ; Cele programu ; Ewaluacja programu ; Wskazówki dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą).
Zawiera: S. 203-229 : Rozdział VIII. Strategie terapeutyczne dla dzieci alkoholików (Przypadek 8-1 ; Strategie terapeutyczne dla dzieci alkoholików ; Terapeutyczne wartość zabawy ; Twórcze sposoby rozładowania napięcia ; Biblioterapia ; Scenki filmowe ; Praca w grupie ; Terapia dostosowania do potrzeb dzieci ; Rady dla osób prowadzących zajęcia z dziećmi i młodzieżą).
Zawiera: S. 230-257 : Rozdział IX : Międzypokoleniowe przenoszenie alkoholizmu (Przypadek 9-1 ; Międzypokoleniowe przenoszenie alkoholizmu ; Dynamika rodzinna ; Drogi rozwojowe dzieci alkoholików ; Predyspozycje genetyczne ; Genogramy ; Nowy początek).
Zawiera: S. 258-261 : Dodatek : odpowiedzi na pytania stawiane przez dzieci alkoholików.
Życie i przetrwanie w rodzinie alkoholowej. Dzieci alkoholików: zdrowie i bezpieczeństwo, kłopoty z nauką i zachowaniem, terapia. Rozpoznawanie dzieci alkoholików w wieku przedszkolnym, wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Programy do pracy z dziećmi alkoholików. Międzypokoleniowe przenoszenie alkoholizmu.
Druk ulotny
Artykuł
W koszyku
Z historii walk o utrwalenie władzy ludowej 1944-1948 : dokumenty / [kom. red. pod kier. Jana Zabawskiego ; wstęp i komentarze do dokumentów Tadeusz Walichnowski]. - Warszawa : Krajowa Agencja Wydawnicza, 1979. - 1 teka ([3] k. złoż. tekstu, 5 k. złoż. il., 78 faksymilia dokumentów w różnych formatach) ; 42 cm.
(Dokumenty.)
Opis wg okł.
Zawiera: Spis treści: Wstęp. Spis i komentarze do dokumentów. Kalendarium. Faksymilia dokumentów. Wkładki ilustracyjne: Gdy proklamowano władzę ludową ; Na pierwszej lini frontu z wrogiem wewnętrznym ; Trudna zwycięska walka ; Pierwsi w walce i odbudowie ; Sława żyje wiecznie.
Zawiera: Faksymilia dokumentów: 1. Członkowie Polskiego Komitetu Wyzwolenia Narodowego (plakat). 2. Zarządzenie Kierownika Resortu Bezpieczeństwa Publicznego. 3. „Do ogółu ludności wiejskiej”. Odezwa Powiatowej Rady Narodowej w Radzyminie. 8 sierpnia 1944 r. 4. Zarządzenie Kierownika Resortu Bezpieczeństwa Publicznego. 10 sierpnia 1944 r. 5. „Robotnicy! Chłopi! Inteligenci!”. Odezwa Komitetu Centralnego Polskiej Partii Robotniczej. Sierpień 1944 r. 6. Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej nr 2. Dekret „O ustanowieniu Milicji Obywatelskiej”. 15 sierpnia 1944 r. 7. Odezwa Polskiej Partii Socjalistycznej. Sierpień 1944 r. 8. Obwieszczenie Ministra Rolnictwa i Reform Rolnych w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu dekretu PKWN z dn. 6 września 1944 r. o przeprowadzeniu reformy rolnej. 9. Instrukcja nr 2 Komitetu Centralnego Polskiej Partii Robotniczej w sprawie reformy rolnej. 28 września 1944 r. 10. Rozkaz Kierownika Resortu Bezpieczeństwa Publicznego o udzieleniu przez MO pomocy przy reformie rolnej. Wrzesień 1944 r. 11. Obwieszczenie Rady Narodowej m.st. Warszawy. Wrzesień 1944 r. 12. Zarządzenie Kierownika Resortu Bezpieczeństwa Publicznego powołujące Milicję Obywatelską w Warszawie. Wrzesień 1944 r. 13. „Biuletyn Informacyjny”, nr 18. 16 października 1944 r. 14. Wytyczne pracy propagandowej Głównego Zarządu Polityczno-Wychowawczego WP w sprawie Armii Krajowej. 5 października 1944 r. 15. „Polacy Powiatu Wąbrzeskiego!”. Obwieszczenie i zarządzenie nr 1. 15 stycznia 1945 r. 16. Zaświadczenie nr 267 wydane przez MBP Janowi Zielińskiemu. 16 stycznia 1945 r. 17. Pismo Pełnomocnika Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów. 10 lutego 1945 r. 18. Rozkaz Komendanta Głównego MO o zabezpieczeniu mienia. 14 lutego 1945 r. 19. Raport nr 1 Komendanta Powiatowego MO w Żywcu. 15 lutego 1945 r. 20. Pismo Wojewody Krakowskiego o zabezpieczeniu terenu b. obozu zagłady w Oświęcimiu. 21 marca 1945 r. 21. „Na Straży Demokracji” nr 1. 14 kwietnia 1945 r. 22. Obwieszczenie amnestyjne. Maj 1945 r. 23. Meldunek Komendanta Powiatowego MO w Sandomierzu. 20 maja 1945 r. 24. „Zwolnionym – Do Wiadomości” Pismo Ministra Bezpieczeństwa Publicznego. 1 czerwca 1945 r. 25. Protokół komisji dla zbadania zbrodni we wsi Wierzchowiny. 15 czerwca 1945 r. 26. „Głos Ludu”, nr 150. Artykuł: „Rzeź wsi Wierzchowiny”. 13 czerwca 1945 r. 27. „Wstrząsająca zbrodnia”. Ulotka. Czerwiec 1945 r. 28. Okólnik nr 13 Ministra Bezpieczeństwa Publicznego o powołaniu Wiejskiej Służby Porządkowej. 17 lipca 1945 r. 29. Pismo Wydziału Personalnego KC PPR kierujące do dyspozycji MBP absolwenta Centralnej Szkoły Partyjnej. 1 sierpnia 1945 r. 30. Obwieszczenie o niektórych postanowieniach Dekretu o Amnestii. 1 września 1945 r. 31. Deklaracja płk. „Radosława” delegata Sił Zbrojnych Obszaru Centralnego AK. 4 września 1945 r. 32. Okólnik nr 27 Ministra Bezpieczeństwa Publicznego w sprawie postępowania organów Bezpieczeństwa Publicznego i MO przy próbach usuwania chłopów z majątków przydzielonych im na podstawie Dekretu o Reformie Rolnej. 11 września 1945 r. 33. „Życie Warszawy”, nr 260. Artykuł: „Rząd rozszerza ramy amnestii”. 20 września 1945 r. 34. Akt zdania broni. 21 września 1945 r. 35. List mieszkańców Gromady Turaszówka do Powiatowego Komendanta MO w Krośnie. 10 listopada 1945 r. 36. Rozkaz Ministra Bezpieczeństwa Publicznego o utworzeniu kolejowych Ekspozytur Bezpieczeństwa Publicznego. 12 listopada 1945 r. 37. Rozkaz nr 306 Ministra Obrony Narodowej. 3 grudnia 1945 r. 38. „O współdziałaniu Władz Bezpieczeństwa Publicznego z Organami MO przy organizowaniu ORMO”. Okólnik nr 20 Ministra Bezpieczeństwa Publicznego. 26 marca 1946 r. 39. Odezwa Komitetu Pogrzebowego. Kwiecień 1946 r. 40. Raport specjalny Szefa Powiatowego Urzędu Bezpieczeństwa Publicznego w Wadowicach. 10 maja 1946 r. 41. „Cześć i chwała poległym w walce o Wolność i Demokrację”. Odezwa Komitetu Wojewódzkiego PPR w Olsztynie. 13 maja 1946 r. 42. Pismo grupy dywersyjnej „Błyskawica” (WIN). 1 czerwca 1946 r. 43. Telefonogram nr 63 Okręgowej Komisji Głosowania Ludowego woj. białostockiego. 2 czerwca 1946 r. 44. Instrukcja dla Sztabów Powiatowych w sprawie zabezpieczenia akcji głosowania ludowego. 4 czerwca 1946 r. 45. Pismo Urzędu Wojewódzkiego Warszawskiego w sprawie zamordowania przez reakcyjną bandę pracowników obwodowej Komisji Głosowania Ludowego w Grójcu. 21 czerwca 1946 r. 46. Telefonogram o zamordowaniu 2 osób uczestniczących w wiecu w Zambrowie. 24 czerwca 1946 r. 47. „Głosuj trzy razy tak”. Plakat. 48. Odezwa Komitetu Wojewódzkiego PPR w Olsztynie o jedność w głosowaniu ludowym. Czerwiec 1946 r. 49. „Głosowanie Ludowe – gwarancja dobrobytu, bezpieczeństwa, potęgi kraju i narodu”. Plakat. 50. Raport specjalny o napadzie na wieś Huta Turobińska. 15 lipca 1946 r. 51. Meldunek sytuacyjny do Dowództwa Wojsk Bezpieczeństwa Wewnętrznego woj. kieleckiego o uprowadzeniu i zamordowaniu przez bandę 3 funkcjonariuszy PUBP w Działoszycach. 6 września 1946 r. 52. Wykaz pomordowanych, pobitych i ograbionych członków Komisji Głosowania Ludowego z terenu woj. kieleckiego. 30 września 1946 r. 53. „Życie Warszawy” nr 284(713). Artykuł: „Uratowane dzieła sztuki”. 15 października 1946 r. 54. „Hańbiący okres bandytyzmu zostanie wymazany z naszej historii”. Odezwa Komisji Porozumiewawczej Stronnictw Politycznych woj. białostockiego. 55. Nekrolog Jerzego Majcherka. 13 grudnia 1946 r. 56. „Blok Demokratyczny – to wypełnienie planu trzyletniego”. Plakat. 57. „Kto ma rządzić w Polsce – oni czy my?”. Plakat. 58. „Bracia Chłopi!”. Odezwa prezydium wojewódzkiego zjazdu b. członków PSL. 15 stycznia 1947 r. 60. Wykaz członków komisji wyborczych zamordowanych i uprowadzonych przez bandy w woj. białostockim. 17 stycznia 1947 r. 61. Raport Powiatowego Urzędu Bezpieczeństwa Publicznego w Radzyniu o uprowadzeniu przez bandę 3 osób z ochrony obwodu wyborczego. 20 stycznia 1947 r. 62. Raport specjalny szefa WUBP w Lublinie o ujęciu 2 członków bandy. 25 stycznia 1947 r. 63. Wytyczne działania Centralnej Komisji Bezpieczeństwa na okres powyborczy. 27 stycznia 1947 r. 64. Pismo „Ognia” do dowódcy 2 kompanii z poleceniem egzekucji i kontrybucji. 12 lutego 1947 r. 65. „Trybuna Wolności” nr 9(117). Artykuł: „Generał broni tow. Karol Świerczewski nie żyje”, „Pamięci generała Świerczewskiego”. 1-7 kwietnia 1947 r. 66. Rezolucja funkcjonariuszy i pracowników Wojewódzkiej Komendy MO we Wrocławiu zgłaszająca przystąpienie do ochotniczych batalionów do walki z bandami UPA. 1 kwietnia 1947 r. 67. Rozkaz Ministra Obrony Narodowej i Ministra Bezpieczeństwa Publicznego. 3 kwietnia 1947 r. 68. Rozkaz specjalny nr 2 Ministra Bezpieczeństwa Publicznego o operacji „Wisła”. 20 października 1947 r. 69. Obwieszczenie Ministra Bezpieczeństwa Publicznego wydane w porozumieniu z Ministrem Administracji Publicznej i Ministrem Ziem Odzyskanych. 3 kwietnia 1947 r. 70. Pochwała dla ppor. Stanisława Lisieckiego za walkę z bandami. 26 czerwca 1947 r. 71. Rozkaz nr 58 Ministra Bezpieczeństwa Publicznego. 10 lipca 1947 r. 72. Meldunek Wojewody Rzeszowskiego do Ministra Administracji Publicznej o zaginięciu patrolu milicyjnego. 17 lipca 1947 r. 73. Okólnik nr 25 Ministra Bezpieczeństwa Publicznego w sprawie bezpieczeństwa sierot poddanych opiece sądownie ustanowionych opiekunów. 13 września 1947 r. 74. List dzieci do Ministra Bezpieczeństwa Publicznego z podziękowaniem za pamięć. 75. List gończy wydany przez Powiatową Komendę MO w Radomiu. 3 kwietnia 1948 r. 76. Sprawozdanie nielegalnej organizacji NZW. 1 września 1948 r. 77. „Głos Ludu” nr 344. 14 grudnia 1948 r. 78. „Wszystko dla ciebie – ty dla wszystkich”. Plakat 1948 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 281 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Zawiera: Poszukiwanie nowych znaczeń, kontekstów i przestrzeni zabawy ; Zabawa, radość i szczęście jako cel sam w sobie - stan istnienia ; Zabawa a cechy dziecięcości: wyrażanie uczuć, specyficzne cechy umysłowości dziecka, kontakt z rzeczami, specyfika społecznych kontaktów dziecka, dziecięce spotkania ze światem przyrody i sztuki, kod dziecięcego języka jako istotna cecha dziecięcości ; Humor, komizm, śmiech, radość bawienia się i zabawy ; przestrzenie życia i przestrzenie zabawy ; O dwóch ważnych niedopowiedzeniach w literaturze przedmiotu / Bronisława Dymara.
Zawiera: Teksty literackie źródłem wiedzy o egzystencjalnych, społeczno-moralnych, estetycznych i poznawczych cechach zabawy ; Czytaj i baw się z nami, czyli rózne odcienie zabawy w literaturze ; Zabawa jako stan istnienia i źródło radości - śladami książek Marii Kownackiej i Wandy Chotomskiej ; Fikcja, fantazja i rzeczywistość w zabawach inspirowanych książkami Juliana Tuwima i Kornela Makuszyńskiego ; Społeczno-moralne, witalne i hedonistyczne cechy zabaw bohaterów książek Astrid Lindgren ; Żywioł zabawy / Bronisława Dymara.
Zawiera: Radość zabawy w życiu dzieci i młodzieży ; Lekcje, których za mało w naszych szkołach - uczenie się kompleksowe z bliska ; Dziecko jako osoba. Uczeń jako człowiek ; "Omne trinum perfectum" - wszystko, co potrójne, jest doskonałe - trójdzielna budowa kompleksów ; Żywioł radości i zabawy w uczeniu się - nauczaniu kompleksowym ; Przestrzenie - obszary współdziałania. Bliżej integracji rzeczywistej ; Dominanty działań kompleksowych, czyli sztuka wybierania i odrzucania / Bronisłąwa Dymara.
Zawiera: Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w szkole podstawowej ; Rozmyslania nauczyciela ; Atmosfera i sztuka projektowania - lekcja projektująca ; Bierzemy udział w realizacji kompleksu (3 lekcje) ; Bawimy się w teatr ; Zakończenie zajęć - refleksja i samoocena / Bronisława Dymara.
Zawiera: Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w gimnazjum ; Rozmyślania nauczyciela i jego asystentów ; Projektowanie - stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi ; Lekcje ćwiczeniowo-badawcze ; Spójrzmy na siebie, oceńmy wyniki naszej pracy ; Rozmyslania końcowe, ewaluacja / Bronisława dymara.
Zawiera: Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w liceum ; Myśl o sławie nie zawsze słuzy sprawie ; Znów o sztuce projektowania ; Reportaż z bliska, czyli bogactwo działań realizowanych ; Wyniki końcowe nie zawsze typowe ; Nagroda wierszem dla awytrwałych w poszukiwaniu radości i szczęścia ; Radość i optymiz jako dar i nadzieja / Bronisłąwa Dymara.
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Część pierwsza: Zabawa, radość i szczęście w literaturze i życiu dzieci, młodzieży, dorosłych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Meandry Kultury.)
Tyt. oryg.: "The lonely crowd" 1960.
Indeks.
Zawiera: Część I. Charakter.
Zawiera: I. Typy charakteru i społeczeństwa; Charakter i społeczeństwo; Wysoki potencjał wzrostu. Społeczeństwa sterowane tradycją; Przejściowy wzrost ludności. Wewnątrzsterowność; Wstępny spadek ludności. Zewnątrzsterowność; Walka charakterów.
Zawiera: II. Od morału do moralności. Zmiany czynników kształtowania charakteru; Zmiany roli rodziców; Rola rodziców w społeczeństwach sterowanych tradycją; Rola rodziców w społeczeństwie wewnątrzsterownym; Rola rodziców w społeczeństwie zewnątrzsterownym; Zmiany roli nauczyciela; Rola nauczyciela w społeczeństwie wewnątrzsterownym; Rola nauczyciela w społeczeństwie zewnątrzsterownym.
Zawiera: III. Sąd rówieśników. Zmiany czynników kształtowania charakteru; Grupa rówieśników w społeczeństwie wewnątrzsterownym; Grupa rówieśników w społeczeństwie zewnątrzsterownym; Antagonistyczna współpraca w grupach rówieśniczych.
Zawiera: IV. Od baśni do komiksów. Zmiany czynników kształtowania charakteru; Pieśń i opowieść w społeczeństwie sterowanym tradycją; Wychowawcza funkcja słowa drukowanego w społeczeństwie wewnątrzsterownym; Bicz słowa; Drukowane wzory; Dziecko przesterowane; Środki masowego przekazu w społeczeństwie zewnątrzsterownym; Rynek dziecięcy; Czy wszystko dla zwycięzcy?; Tootle - współczesna opowieść z morałem; zakres wolności.
Zawiera: V. Żywot człowieka wewnątrzsterownego; Człowiek przy pracy; Problem gospodarczy. Oporność materii; Per aspera ad astra; Poboczne rozrywki; Konsument-nabywca; Gdzie oczy poniosą; Walka o zgodę z samym sobą.
Zawiera: VI. Żywot człowieka zewnątrzsterownego. Od ręki niewidzialnej do ręki życzliwej; Zagadnienia gospodarcze. Czynnik ludzki. Od biegłości w fachu do fachowej manipulacji. Od handlu wolnego do handlu uczciwego. Od konta bankowego do konta dyspozycyjnego; Mleczna droga.
Zawiera: VII. Żywot człowieka zewnątrzsterownego. Nocna zmiana; Zmiany symbolicznego znaczenia kuchni i płci; Zmiany sposobu konsumpcji kultury masowej; Życie towarzyskie jako forma przystosowania; Czy pożegnanie z ucieczką?; Porównanie dwu typów.
Zawiera: Część II. Polityka
Zawiera: VIII. Polityka w społeczeństwach sterowanych tradycją, wewnątrzsterownych i zewnątrzsterownych. Obojętni, moralizatorzy, dobrze poinformowani; Obojętni; Styl dawny; Styl nowy; Moralizatorzy; Styl moralisty w siodle; Styl moralisty w odwrocie; Dobrze poinformowani; Walory dobrze poinformowanych.
Zawiera: IX. Polityczny akt wiary. Oburzenie i tolerancja; Polityka jako przedmiot konsumpcji; Środki przekazu jako nauczyciele tolerancji; Tolerancja i kult szczerości; Czy środki masowego przekazu są apolityczne?; "Rezerwat oburzenia"; Marzenia o odpowiedzialności.
Zawiera: Wizerunki władzy; Przywódcy i szeregowi; Wielcy przemysłowcy i wielcy konsumenci; Do kogo należy władza?; Czy nie ma klasy rządzącej?
Zawiera: XI. Amerykanie i Kwakiutle.
Zawiera: Część III. Autonomia.
Zawiera: XII. Przystosowanie czy autonomia; Przystosowanie, anomia, autonomia; Człowiek autonomiczny wśród wewnątrzsterownych; Człowiek autonomiczny wśród zewnątrzsterownych.
Zawiera: XIII. Sztuczna wspólnota. Przeszkody na drodze do autonomii w dziedzinie pracy; Pojęcie pracy w aspekcie kultury; Czarujący, wygodniccy, niezbędni; Czarusie w białych kołnierzykach; Dialog między klasami. Model przedsiębiorstwa; Klub niezbędnych; Społeczeństwo nadserdeczne; Automat przeciwko przyjaznej dłoni.
Zawiera: XIV. Narzucone odosobnienie. Przeszkody na drodze do autonomii w dziedzinie zabawy; Odmowa życia w stadzie; Życie towarzyskie i prywatne kobiet; Przyjaźń racjonowana.
Zawiera: XV. Zagadnienie kwalifikacji. Przeszkody na drodze do autonomii w dziedzinie zabawy; Trzeba się bawić; Rodzaje kwalifikacji; Wyższa szkoła konsumpcji; Możliwość amatorstwa; W królestwie upodobań; Fachowi doradcy; Dziecko jako klient wyzwolony.
Zawiera: XVI. Autonomia i utopia.
Tematem podstawowym książki są przemiany społecznego charakteru przedstawicieli warstw średnich Stanów Zjednoczonych w ciągu ostatnich pokoleń.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej